tisdag 5 februari 2013

Laos. Laos, Laos, Laos... Om förutsättningarna för min vistelse här hade sett lite annorlunda ut hade vi kanske nått perfektion. Laos har så mycket, så många sidor jag uppskattar.

Det är ju meningslöst att säga "om". Om Stina inte åkt hem, om vi hade kommit till rätt plats med en gång, om mitt visum inte hade krånglat, om jag hade haft mer tid. Om, om, om. Vad hade Laos blivit då?

Men jag önskar verkligen att jag hade haft mer tid här. Att jag hade sluppit stressa omkring så mycket. Att jag inte hade haft alla de där sakerna att oroa mig för precis hela tiden.

Ändå är jag benägen att säga att Laos är landet vi besökt i Sydostasien som jag uppskattat mest. Vet inte solklart varför, kanske bara en känsla. Men jo, jag tycker mycket om Laos. Det var också mycket jag inte hann med här, vilket på något sätt kräver att jag återvänder en dag.

Om några timmar flyger jag härifrån. Då sätter jag punkt för min sydostasienresa. En resa jag trodde skulle föra med sig massa fulla svennebananer men visade sig bli något helt annat (faktiskt undrar jag var alla svenskar som sägs göra den här resan har hållit hus? hallå? Har mött typ fem. De kanske i och för sig inte kommer längre än koh phanghan, heh). Nu är det dags att ta sig an något nytt. Indien. Äntligen möts vi.

Hejdå south East asia! See you next time.

1 kommentar:

  1. Jag kan lova er att Indien kommer att bjuda på massor av upplevelser och överraskningar när ni minst anar det. Ser fram emot att få läsa om era äventyr i The Land of Gods!

    SvaraRadera