torsdag 31 januari 2013

Laos har ju varit lite jiddrigt för mig hittills. Förutom en jättekonstig start på helt fel ställe och att Stina åkte hem så har det blivit en jäkla massa åkande fram och tillbaka (tackar indiska ambassaden i vientiane för det, tack tack). Jag kom på att jag har sovit på ett nytt ställe varje natt sen Stina åkte!

Tor: Natten spenderades på en buss från Pakse till Vientiane.
Fre: Sov på hostel i Vientiane.
Lör: Hostel i Vang Vieng.
Sön: Tillbaks i Vientiane, fast på nytt hostel.
Mån: Buss mellan Vientiane och Luang Prabang.
Tis: Tillbringade natten på ett extremt CHILL hostel i Luang Prabang där rummen hade skynken istället för dörrar och fem personer spelade beer pong under glada utrop till klockan fyra på morgonen - trots att resten av hostelet låg och sov.
Ons: Åkte "slow boat" till Pak Beng där jag delade rum med min återfunna vän Jacob (jag bara springer in i en massa folk jag träffade på Don Det hela tiden).
Tor: Efter ytterligare en slow boat tillbringar jag min sista natt innan två nätter i en trädkoja på hotel i Huay Xai.


Translation: I haven't really had time to settle down here in Laos, thanks to the Indian embassy... Grr. It just hit me that I've spent every night at a new place since Stina left.

Thur: On a bus from Pakse to Vientiane.
Fri: Hostel in Vientiane.
Sat: Hostel in Vang Vieng.
Sun: Back in Vientiane, new hostel this time.
Mon: Bus from Vientiane to Luang Prabang.
Thue: Hostel in Luang Prabang.
Wed: Hotel in Pak Bang (where you stop if you do the slow boat trip from Luang Prabang to Huay Xai)
Thu: Hotel in Huay Xai.

1 kommentar:

  1. Har du gått och blitt rotlös utan mig? :( Puss! Gibbon blir säkert fab i alla fall!

    SvaraRadera