fredag 25 januari 2013

Jo, jag är alltså på väg mot nordligare breddgrader. Dock av en väldigt tråkig anledning: min mormor mår väldigt väldigt dåligt och ligger på sjukhus. Det kom ganska plötsligt och bestämdes så sent som i torsdags att jag åker hem redan nu den 25. Sitter i detta nu på planet från Bangkok till Köpenhamn (som jag för övrigt var på vippen att missa bla pga brist på propra kläder, men det är en annan historia). Jag kommer alltså inte komma till Stockholm, då Köpenhamn ligger betydligt smidigare till när jag ska besöka min familj i söder.

I knappt två veckor stannar jag och sedan åker jag till Chennai (i Indien) och möter upp Saga. Detta betyder alltså att jag som sagt är temporärt lite ute ur bilden och att Saga får klara av resten av Laos själv (bl.a. Gibbon experience).

Jag återkommer.

Translation:
Yep, I am on my way up north. Not, as you might think, because I'm homesick, but because my grandmother is unfortunately really ill.

I'm right now on the flight from Bangkok to Copenhagen (closer to my family in the south than Stockholm). As Saga wrote, I will catch up with her again soon in Chennai (India). I'll be back before you know it.

I also have to add that I feel truly grateful for being able to go all this way to say hello (and goodbye). Thank you faith that I live in the 21th century.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar