söndag 27 januari 2013

Hej från Laos! Jag är okej. Ni behöver absolut inte vara oroliga. Jag kan ta hand om mig. Till exempel kan jag ta det mycket kloka och vuxna beslutet att åka badring nerför en flod i regnet, bakfull med hög feber, och sedan åka lokaltransport på ett öppet flak i fyra timmar. Det var jag, fyra locals och en massa påsar med ris. Tills det blev mörkt, alla klev av och det var jag och chauffören. Eh.

Jag är tillbaks i Vientiane, huvudstaden, och har lämnat in samtliga dokument för visum på indiska ambassaden. Är EXTREMT nervös fast det egentligen inte finns någon anledning till att min ansökan inte beviljas. Det har bara varit så himla omständigt med det där satans visumet. Fick besöka ambassaden sammanlagt fyra gånger innan jag hade fått allt i ordning. Förutom pass och ansökningspapper behövde jag: två passfoton, kopia av passet, kopia av laovisum, kopia av flygbiljett till OCH från Indien samt 58 US dollar. Och jag som SÅKLART bara hade kip fick snällt vända i dörren för tredje gången och bege mig till närmsta växelkontor. Aej, fy vilket jidder.

Hur som helst är det bara att hoppas på det bästa nu. Det ska ta en vecka att få det ordnat, under tiden ska jag åka norrut och göra "The Gibbon experience", som ska vara bland det coolaste man kan göra i Laos. Trekka i djungeln, bo i trevåningsträdkojor sexton meter upp i luften, balansera på hängbroar, åka sinnessjukt långa linbanor och, förhoppningsvis, få se gibbonapor! Är himla pepp alltså.

Vi hörs,
Saga

Translation: hi! I'm fine! Just so you know! You can stop worrying about me now, thank you! I'm in Vientiane now applying for an Indian visa. It's like super complicated to get one, you need a bunch of stuff: passport, application forms, passport copy, copy of your Lao visa, two passport photos, copies of your flight tickets in AND out of India plus 58 dollars. Gah. I had to visit the embassy FOUR times before I had all my shit in order.

Anyways, processing time is a week and while I wait I'm going up north to do the gibbon experience. SUPER excited!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar