lördag 1 september 2012

М О С К В А

(ett försök till en sammanfattning, flummiga versionen)

Det finns så himla mycket att säga och berätta om Moskva. Jag vet inte ens om jag fått ett rättvist grepp om staden. Men under dessa fem dagar spenderade i världens största lands huvudstad så har vår relation växt enormt. Från att inte alls förstå människorna, infrastrukturen, kulturen eller staden till att på något sätt förstå. Inte så att jag älskar Moskva, nej, det kommer nog aldrig bli min favorit. Men jag fascineras enormt. Jag fascineras att den dubbelsidiga mentaliteten, grandiositeten, ryschpyschet och gator som är så långa och stora att man kan se horisonten. Ja. Det är en märklig stad Moskva. Och jag känner mig ganska färdig med den för den här gången. Imorgon: Transsibiriska.

/Стина

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar