fredag 24 augusti 2012

stigas relation består numer i kortakorta möten bestående av överlämnanden och praktiska frågor/svar/påminnelser/förmaningar. saga+mammann har sytt en daypack som jag+min mamma nu ska härma. detta blir mycket spännande (har ej sytt sedan jag sydde min balklänning i nian, som jag btw fick MVG++ på!). detta borde gå på ett kick.

en motgång: kom på i morse att jag vill klippa mig innan jag åker. åkte följaktligen in till stan (östermalm närmare bestämt aka off-the-beaten-track i mitt stockholm). kommer dit. ida (MIN frisör) har bytt salong. jaha. knatar dit. och hon är uppbokad HELA tiden ända tills vi åker. ville gråta en skvätt. gick istället och köpte en stor vaniljlatte. ångrade mig och kom på att det var mycket godare för två år sedan.

en irriterande grej: den inkompetenta idioten på forex som inte visste att det fanns ett land som heter Burma. ännu mindre att det numer heter Myanmar (jag fick STAVA det till honom). man ba: VILKEN STEN HAR DO BOTT UNDER I HELA DITT LIV?!

obs: nu leder alltså kungafamiljen i tävlingen om vilken pressy vi ska förära en rysk familj med. glöm ej att rösta i högerspalten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar