fredag 3 augusti 2012

alltså för att klargöra lite här: jag skrev alltså inte en lapp till jonas bohlin, som man kan tro, utan en annan jonas.

kanske ska skriva en lapp till jonas bohlin idag. säga hur fin hans concrete-stol är tex. ja, eller ba berätta att jag bloggar om det varje gång jag dricker kaffe ur hans koppar.

eller berätta att jag ba droppat (medan jag dödade tystnaden mellan mig och min chef på Ericsson-caféet) "å det är så fint att ni har jonas bohlin-koppar och allt" min chef ba: "va?" jag ba: "ja! kopparna är designade av jonas bohlin... tror jag?" (hade ba gått förbi kopparna på håll och blev lite osäker när hon inte fattade) min chef ba: "jaha, jag har ingen aning". och så var det jonas bohlin som designat dem. dock var de inte från hans kollektion, utan den billigare upplagan utan hans namn, men med hans form.

mvh. konstvetare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar