söndag 5 augusti 2012

okej, så nä, jag kanske inte riktigt hänger med här men vadå, det här ska ju vara vår "reseblogg" (ellerrr?) och så vitt jag vet har vi inte kommit någonstans. jo, stina var en sväng i tyskland och samtidigt gjorde jag ett försöka att bestiga sveriges högsta berg (läs: grushög). det gick tyvärr inte, pga vädret. men jag har bestämt att jag ska försöka nästa år igen.

hur som helst. i morgon och är det måndag och då är det exakt TRE veckor kvar till jag och min älskade kristina drar. metalt är jag redo att dra i morgon (tror jag, men jag har naturligtvis inte känt efter ordentligt) men rent praktiskt går det självklart inte.

de flesta länder vi ska till kräver visum utfärdade i hemlandet, alltså svea rike, och detta är en lång och utdragen process. speciellt när vi ska till så många länder. hittills har vi ansökt om visum till kina, mongoliet och ryssland. vi skickade in våra pass och visumblanketter via en resebyrå (iventus) för typ en och en halv månad sedan. här om dagen fick vi reda på att vi blivit nekade dubbel inresa i kina (snyft) men att mongo- och ryssvisumen är klara, och snart även kinesvisumet. trots dessa ganska goda nyheter är det ju så, att med bara tre veckor till avresa och ett visum kvar att ansöka om (indien), och att vi fortfarande inte har fått tillbaka våra pass, så börjar oron komma krypande. stiga har ett kontrollbehov som heter duga. men, jag försöker lyssna på beresta vänner och kloka människor i min närhet som säger att "det ordnar sig alltid". andas in, andas ut, in genom näsan, ut genom munnen.

eh. utöver visumbajset är det naturligtvis massor av annat vi ska hinna med. det största häftigaste avklarades dock igår och det var stinas tjugoårsdag (i'm so proud!!!<3<3<3<3). resten behöver vi inte gå in på i detalj, men min semester tar ju till exempel slut på tisdag och jag har en lägenhet som ska dealas med. a men ni vet, etc, etc, etc...

det enda som är av värde i detta inlägg är egentligen helt simpelt insikten om att faan... dude, snart är det dags. snart är vi där. snart gör vi det där som känts så avlägset, som vi pratat om så länge. snart är det du och jag baby stina. can't wait.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar