fredag 27 juli 2012

MES DAMES ET MONSIEURS

jetzt bin ich in Deutschland. ic habe verwantene hier, so dieses Jahr haben wir ein groses Familiefest hier. ich sprache nicht viel Deutsch, aber ich versuche und ich verstehe fast alles. Ich wünche dass ich die Sprache besser köntest, weil ich jetzt nicht so gut in die Konversation mitspreschen kann.

ah. jag försöker i alla fall. kontentan: jag är i tyskland (jättesvart att skriva ord med y eftersom y och z har bytt plats pa det tyska tangentbordet). jag har nämligen släkt här och nu är det dags för en stoor släktträff. jag tycker mycket om mina släktingar, men önskar att jag kunde prata mer tyska, det blir väldigt mycket le och nicka för min del. inte för att jag inte förstar, utan för att jag inte kan svara snabbt nog.

men att komma över sprakgränser är väl nagot jag maste öva pa ocksa inför asien tanker jag.

har börjat bli lite nervös för visum och sant, maste kolla upp hur det gar när jag kommer tillbaka. annars är mitt största problem nu att det inte finns nagon wifi och jag därför inte kan uppdatera instagram (DÖR faktiskt lite, jag har hellre instagram än facebook, pa facebook händer nästan ingenting ända.).

blablabla.
so long suckers nu ska jag rida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar